Det går att boka boende hos oss på olika sätt. Huvudregeln är att bokningsreglerna för den kanal du använder gäller för bokningen. De vanligaste sätten att boka är:
Vid eventuella avvikelser med texten nedan gäller bokningsreglerna som du har möjlighet att ta del av i samband med bokningen.
Vi samarbetar med Gotland Promotion AB, ett dotterbolag till Destination Gotland AB. Vid bokning online så är det deras bokningsvillkor som gäller. Via Gotland Promotion kan du också boka avbeställningsskydd.
Du får gärna ringa eller maila oss om du vill ha hjälp med din bokning. Bokningarna sker då direkt i vårt system och inte via vår samarbetspartner Gotland Promotion. Vid bokning via mail eller telefon gäller bokningspolicyn nedan.
Ibland händer det att en grupp abonnerat hela Grå Gåsen, men det är du själv som bokar och betalar rummet. Du får i så fall en direktlänk där du bokar. Det förekommer även andra tillfällen då direktlänk används, tex bokning direkt via Google. Vid bokning via direktlänk gäller bokningspolicyn nedan.
Denna bokningspolicy gäller vid bokning via mail, telefon eller dirketlänk. Vid bokning via våra partners gäller deras bokningsvillkor.
Din bokning är bekräftad så snart den är betald. Vi tar de flesta kreditkort. Du kan också välja att betala via Klarna. Du ansvarar för att läsa igenom bokningsbekräftelsen och se till att informationen stämmer samt att skyndsamt höra av dig om något blivit felaktigt.
Om vi inte kan ge dig rum enligt överenskommelse, har du rätt att utan merkostnad få ett likvärdigt eller bättre rum inom hotellet.
Om du måste avboka så gäller följande:
Vi strävar efter att tillhandahålla de bokade rummen enligt bekräftelsen, men vi förbehåller oss rätten att neka boende om det inte finns tillgängliga rum av giltiga skäl såsom tekniska problem, eller force majeure. Om vi inte kan tillhandahålla det bokade boendet är vi skyldiga att meddela dig utan dröjsmål, samt erbjuda alternativa boendealternativ om möjligt.
Om hela eller delar av din bokning inte kan levereras enligt bokningsbekräftelsen och om ingen ersättning kan ordnas, vars skillnader mot det du bokade är så små att det saknar betydelse för dig t.ex. rum i samma eller liknande klass så har Du rätt att avboka. Du får då tillbaka allt det Du betalat, med avdrag för värdet av de delar av bokningen, som Du ev. redan hunnit utnyttja. Grå Gåsen i Burgsvik AB ansvarar inte för eventuella ytterligare kostnader eller skador som gästen kan uppleva på grund av icke-tillgänglighet, inklusive men inte begränsat till flyg- eller båtändringar, förlorade arbetsdagar eller andra konsekvenser.
Om Du har klagomål önskar vi att du framför dem omedelbart så att vi kan rätta till det på plats. Vi vill ju att din vistelse hos oss ska vara magisk. Om Du inte sökt rättelse och vi därför inte haft möjlighet att rätta till eventuella brister, kan Du inte i efterhand kräva ersättning.
Alla hotellrumspriser är avsedda för två vuxna. I rum där extrabäddar får plats utgår alltid en avgift för extrabäddar. Detta gäller även familjerum.
Barn under tre år bor utan kostnad i föräldrars säng. Det går också att boka barn-/resesäng för barn upp till 15 kg.
Barn över tre år bor i extrabädd. Då ingår frukost, lakan, handdukar, badhanddukar etc. En avgift tas ut per dygn. När det bokas två barn i ett rum så bäddas bäddsoffan för två.
De rum som lämpar sig bäst för barnfamiljer är våra familjerum samt poolsiderum. Det går även att få extrabäddar i Norra- och Södra sviten.
Våra badtunnor är främst till för vuxna och barn över 15 år.
Rökning sker utomhus på anvisade platser. Gäst som väljer att inte följa detta regelverk är skyldig att ersätta hotellet för uppkomna städkostnader vid sanering och eventuellt inkomstbortfall.
Ni är välkomna att ta med era husdjur till våra hotell. En extra städavgift tillkommer för husdjur. Denna bokas och betalas vid bokningstillfället för rum där husdjur är tillåtet. Djur får inte vistas i Grå Gåsens villas allmänna utrymmen, men är välkomna i restaurangen i mån av plats. Djur får inte sova i våra sängar på hotellrummen. Om de gör det så kommer hotellet att ta ut en avgift för uppkomna städkostnader.
Har du särskilda önskemål vad gäller mathållning (specialkost), husdjur eller anpassning av inredning av tillgänglighetsskäl, vill vi att du anger det redan vid bokningstillfället så ska vi försöka hjälpa till enligt bästa förmåga. Vi har alltid laktosfria och glutenfria alternativ och undviker generellt att servera nötter.
För gruppbokningar eller arrangemang som gäller för åtta personer eller mer gäller våra allmänna villkor för gruppbokningar. Vänligen ladda ner PDF:en för detaljer.